Demet Arslan Osmangazi İlkokulu Erzincan Müfredat Programımız(Çevre Temizliği ve Geri Döüşüm)

: Çöplerim Geri Dönüşüyor (Geri Dönüşüm, Çevre Koruma Haftası) Etkinliğin Çeşidi : Fen , Sanat , Alan Gezisi (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup) KAZANIM VE GÖSTERGELERİ B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. ) B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.) B G : K : Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. (Gösterilen sembolün anlamını söyler.) S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. ) S D G : K : Kazanım 13: Estetik değerleri korur. (Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.) Ö B : K : Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Elini, yüzünü yıkar.) MATERYALLER : Resim kağıdı, boya kalemleri, çöp poşeti, sabun, artık materyaller SÖZCÜKLER : Çevre, geri dönüşüm KAVRAMLAR : Kirli-Temiz ÖĞRENME SÜRECİ • Çocuklarla çevreyi temiz tutmanın önemi hakkında sohbet edilir ve çocukların yorumları alınır. • Üzerinde çocuk resmi olan kâğıtlar çocuklara dağıtılır. • Çocuklardan, resimdeki çocuğu ve şu an nasıl bir yerde olduğunu, etrafında neler olduğunu ve nasıl göründüğünü hayal ederek çizmeleri istenir. • Resimlerle birlikte bahçeye çıkılır. Çocukların, yaptıkları resimlerle okulun çevresini karşılaştırmaları istenir ve yorumları alınır. • Eğer okul bahçesinde çöpler varsa bunların nasıl buraya gelmiş olabileceği ve ne yapmak gerektiği üzerine konuşulur. Gerekirse çocuklarla birlikte çöpler toplanır ve çöp kutusuna atılır. • Daha sonra yeniden okul bahçesine bakarak ilk hali ile şimdiki hâlini karşılaştırmaları istenir. • Ardından eller yıkanır. • Geri dönüşüm sembolü çocuklara gösterilerek anlamını bilip bilmedikleri sorulur. Geri dönüşüm hakkında sohbet edilir. • Geri dönüşüm materyalleri çocuklara gösterilir. (koliler, şişeler, kapaklar vb.) • Bu malzemelerin eskiden ne işe yaradığı hakkında sorular üzerinden sohbet edilir. DEĞERLENDİRME • Çevremizde neler gördük? • Çevrenizde gördüğünüz güzel şeyleri anlatır mısınız? • Hangi çöpleri topladık? • Kirli bir çevrede neler hissedersiniz? • Temiz bir çevrede neler hissedersiniz? • Geri dönüşüm sembolünü tanıyor musunuz? • Daha önce nerelerde gördünüz? • Daha önce hiç çevre temizliği yaptınız mı? Nerede? • Gördüğünüz en temiz yer neresiydi? • Nasıl bir çevrede yaşamak istersiniz? AİLE KATILIMI • Ailelere ev temizliğinde çocuklarına ufak sorumluluklar vermeleri için notlar gönderilebilir. Ayrıca bu sorumluluklara ilişkin davranış çizelgesi oluşturulabilir. UYARLAMA • Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa; okuma yazma biliyorsa ürün kimliklerini onun yazması sağlanabilir. DESTEKLENEN DEĞERLER Sorumluluk : Çevre temizliği konusunda insanların üzerine düşen görev ve sorumluluklara vurgu yapılmalıdır. BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR Çevre Koruma Haftası ÖNERİLER • Etkinlik sırasında bahçede cam kırığı gibi kesici çöplerin bulunması ihtimaline karşı öğretmen önceden çevreyi kontrol etmelidir. • Geri dönüşüm kutuları hazırlanarak çocuklarla çöplerin ilgili kısmına atılması için gruplama yapmaları sağlanabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar